15.6 C
Brusel
Středa, červenec 19, 2024
EvropaUživatelé antidepresiv mohou trpět kvůli tomu, že lékaři neznají nový výzkum...

Uživatelé antidepresiv mohou trpět tím, že lékaři neznají nový výzkum a směrnice

ODMÍTNUTÍ ODPOVĚDNOSTI: Informace a názory reprodukované v článcích jsou těmi, kdo je uvedli a je jejich vlastní odpovědnost. Publikace v The European Times neznamená automaticky souhlas s názorem, ale právo jej vyjádřit.

PŘEKLADY ODMÍTNUTÍ ODPOVĚDNOSTI: Všechny články na tomto webu jsou publikovány v angličtině. Přeložené verze se provádějí prostřednictvím automatizovaného procesu známého jako neuronové překlady. V případě pochybností se vždy podívejte na původní článek. Děkuji za pochopení.

Výzkum ukazuje, že lidé užívající antidepresiva mají problémy s vysazením léků kvůli tomu, že lékaři nevědí, jak to správně udělat, a že to může trvat měsíce a roky kvůli závažným abstinenčním účinkům. Nežádoucí abstinenční účinky často nejsou rozpoznány nebo chybně diagnostikovány jako relaps.

Postižené miliony

Když se antidepresiva SSRI poprvé objevila na trhu, byla prezentována jako léky, které dokážou vyřešit životní situace a bez problémů s nimi souvisejících. Výrobci ve skutečnosti distribuovali četné dokumenty s popisem abstinenčních příznaků z léků jako „stručné a mírné“, založené na studiích provedených samotnými farmaceutickými společnostmi, které se zaměřily na lidi, kteří užívali antidepresiva pouze 8 až 12 týdnů. Výsledkem bylo, že v průběhu let jak lékaři, tak běžná populace dospěli k názoru, že tyto léky nemohou způsobit vážné a dlouhotrvající abstinenční příznaky při jejich vysazení. A dále, že zastavení užívání těchto léků po léčbě by nebyl problém.

Výzkum se nezaměřoval na to, že čím déle jsou lidé na těchto antidepresivech, tím těžší je přestat a tím závažnější jsou abstinenční účinky.

Výzkum prezentovaný na letošním Evropském psychiatrickém kongresu ukazuje, že s tím souvisejí velké problémy a výzkumy naznačují, že více než polovina bude mít problémy se zastavením, což se týká milionů lidí v Evropě.

Antidepresiva způsobují reziduální změnu buněčné struktury

Užívání antidepresiv způsobuje změny v těle a jeho schopnosti regulovat používání vlastních neurotransmiterů používaných k řízení četných tělesných funkcí. Výsledkem této změny buněčných struktur je, že jakmile uživatel vysadí antidepresiva, může to způsobit abstinenční příznaky, které mohou trvat měsíce nebo roky poté, co droga opustila systém. Nový výzkum vysvětluje to, co mnoho uživatelů říkalo, že to po léta cítí.

Dr. Mark Horowitz, odborník a klinický výzkumný pracovník v psychiatrii National Health Service (NHS) v Anglii představila rozsáhlé výzkumné závěry, které vrhly na problém nové světlo.

„Když lék vysadíte, řekněme měsíce nebo roky poté, co pacient začal s léčbou drogami po stresujícím období jeho života, antidepresivum je metabolizováno játry a ledvinami během několika dnů nebo týdnů. Co se ale za pár dní nebo týdnů nezmění, jsou zbytkové změny na postsynaptických serotoninových receptorech a dalších systémech za tím,“ řekl Dr. Horowitz.

Ve studiích na lidech dochází ke změnám serotonergního systému, které přetrvávají až čtyři roky po vysazení antidepresiv.

„Jinými slovy, nyní máte systém, který je méně citlivý na serotonin, který je vystaven normálním hladinám serotoninu po odstranění léku. A celkově by to mohlo být vnímáno jako syndrom nízkého serotoninu,“ upřesnil.

Toto je samozřejmě velmi zjednodušená verze toho, co se děje. Existuje mnoho dalších neurotransmiterů a následných účinků těchto změn, které mohou také přetrvávat po dlouhou dobu po vysazení léku. Všechny tyto změny také pravděpodobně vysvětlují rozsáhlé a dlouhotrvající příznaky, které se objevují po vysazení antidepresiv.

Adaptace na lék

Dr. Horowitz předkládá zjištění o vysazení antidepresiv
Dr. Horowitz předkládá zjištění o vysazení antidepresiv. Obrázek: THIX Photo.

Základním problémem, který byl často opomíjen, je to, že roky užívání způsobilo adaptaci těla a mozku na antidepresivum a tento stav přetrvává déle, než trvá, než se lék z těla vyloučí, a to způsobuje abstinenční příznaky. .

Dr. Mark Horowitz vysvětluje, proč abstinenční účinky trvají déle než několik dní nebo týdnů poté, co se droga vyloučila ze systému. „Délku účinku neurčuje doba, za kterou droga opustí systém. Je to doba potřebná k tomu, aby se systém znovu přizpůsobil tomu, že lék neexistuje, což vysvětluje, jak dlouho mohou abstinenční příznaky trvat.“

Abstinenční syndrom antidepresiv je soubor fyziologických příznaků, které se objevují při vysazení nebo snížení dávky antidepresiva. Mohou se projevit buď psychickými, nebo fyzickými příznaky, protože tyto drogy ovlivňují tolik tělesných systémů. Vyskytují se proto, že adaptace na mozek způsobená drogou trvá nějakou dobu, než se vyřeší.

Dr Mark Horowitz poukázal na to, že je důležité pochopit, že abstinenční příznaky nevyžadují závislost, vše, co je potřeba, je adaptace na drogu. Často se tomu říká fyzická závislost. Fyzická závislost ve farmakologických termínech znamená proces adaptace na vystavení látce, která ovlivňuje mozek, což platí pro antidepresiva (a například pro kofein, který obecně nezpůsobuje závislost, ale může způsobit fyzickou závislost, a proto abstinenční příznaky). efekty).

Vzhledem k tomu, SSRI antidepresiva působí na mechanismus neurotransmiterů, které ovlivňují nejen náladu, ale i mnohé tělesné systémy, které po letech adaptace od drogy odstoupí, a tak mohou způsobit silné reakce na mnohé z těchto funkcí a jejich vliv na život.

Příznaky z vysazení

Existují desítky a desítky možných účinků, které mohou být způsobeny. Mezi příznaky patří závratě, nespavost, poruchy koncentrace, únava, bolest hlavy, třes, tachykardie a noční můry. Abstinence může dokonce způsobit afektivní příznaky, jako je depresivní nálada, podrážděnost, úzkost a záchvaty paniky.

"Víme, že se jedná o příznaky abstinenčního syndromu a ne pouze o relaps (návrat něčího základního onemocnění), protože byly nalezeny ve studiích lidí, kteří přestali užívat antidepresiva bez jakýchkoliv základních duševních poruch," řekl doktor Mark Horowitz. Zmínil příklady, jako jsou lidé, kteří dostávají tyto léky proti bolesti, při menopauze a dokonce i u zdravých dobrovolníků.

Existují další účinky včetně nárůstu sebevražedných pokusů během dvou týdnů po ukončení léčby antidepresiva. Bylo to připisováno samotným abstinenčním účinkům, protože je příliš rychlé na relaps vysvětlit tento nárůst symptomů. Dr Mark Horowitz dále poznamenal, že ve studiích také zjistili, že zatímco 30 % z těch, kteří reagovali, mělo sebevraždu před zahájením léčby, 60 % se sebevražedně stalo po jejím vysazení, takže pro 30 % lidí to znamená, že budou mít sebevraždu poprvé. v jejich životě kvůli abstinenčním účinkům.

Možná nejvíce znepokojivým příznakem vysazení antidepresiv, který byl často opomíjen, je stav známý jako akatizie. Akatizie je pohybová porucha obvykle způsobená psychoaktivní látkou, při které jedinec obecně zažije intenzivní pocit neklidu nebo vnitřního neklidu, který často nutí pacienta přecházet tam a zpět a může být velmi nepříjemným zážitkem. Dr Mark Horowitz poznamenal, že je často uznáván jako dlouhodobý následek expozice antipsychotik, ale vysazení antidepresiv a benzodiazepinů a řady dalších psychiatrických léků může také způsobit tento stav.

„Jsou to ty nejstrašnější prezentace, které vidím. Lidé přecházejí sem a tam, cítí se rozrušení, cítí hrůzu. Mnoho z nich mluví o sebevraždě, protože je to stav, ve kterém nemáte odpočinek a klid, často týdny a někdy i déle,“ zdůraznil doktor Mark Horowitz.

A je to důležité, protože tento stav je často chybně diagnostikován, když jsou lidé prezentováni na pohotovosti jako agitovaná deprese, jako mánie, protože mnoho lékařů a dalších není obeznámeno s tím, že vysazení těchto léků může způsobit akatizii.

Abstinenční účinky nebyly rozpoznány nebo byly nesprávně diagnostikovány jako relaps

Desítky tisíc uživatelů antidepresiv z Evropy každý měsíc hledají informace a rady od Američanů fóra vzájemné podpory o tom, jak se zbavit jejich léků. Jejich příběhy jsou pro mnohé velmi podobné.

Výzkumná skupina Dr. Marka Horowitze zkoumala 1,300 z nich. Tři čtvrtiny z nich uvedly, že rady jejich lékaře ohledně stažení nepomohly.

Hlavní důvody, proč lékař doporučil rychlost snižování, která byla příliš rychlá. A že ošetřující lékaři nebyli dostatečně obeznámeni s abstinenčními příznaky, aby měli nějakou radu, nebo řekli uživateli, že vysazení antidepresiv nezpůsobí abstinenční příznaky.

Dr Mark Horowitz uvedl, že lékaři často stále věří, že abstinenční účinky antidepresiv jsou „krátké a mírné“. A nevědí, že abstinenční příznaky zahrnují úzkost, depresivní náladu a nespavost.

„Je snadné si splést s recidivou deprese nebo úzkosti, zvláště když si lékař myslí, že abstinenční účinky jsou krátké a mírné. Někdo se objeví s vážnými příznaky, které jsou dlouhodobé, je velmi těžké dát spojení dohromady,“ dodal doktor Mark Horowitz.

Dalším znepokojivým faktem je, že abstinenční účinky nesouvisejí pouze s antidepresivy. "Totéž platí pro vysazení všech psychiatrických léků." Změny vyvolané na mozku psychiatrickými léky mohou často přetrvávat měsíce nebo roky po vysazení, a proto mohou abstinenční syndromy trvat mnohem déle, pokud se lék z těla vyloučí,“ upozornil doktor Mark Horowitz.

- Reklama -

Více od autora

- EXKLUZIVNÍ OBSAH -spot_img
- Reklama -
- Reklama -
- Reklama -spot_img
- Reklama -

Musíš číst

Poslední články

- Reklama -