24.6 C
Brisel
Petak, srpanj 19, 2024
Izbor urednikaČuvajte se infiltracije proputinovskih novinara u balon Bruxelles-EU 

Čuvajte se infiltracije proputinovskih novinara u balon Bruxelles-EU 

ODRICANJE ODGOVORNOSTI: Informacije i mišljenja reproducirana u člancima pripadaju onima koji ih iznose i njihova je vlastita odgovornost. Objava u The European Times ne znači automatski odobravanje stajališta, već pravo na njegovo izražavanje.

PRIJEVODI ODRICANJA ODGOVORNOSTI: Svi članci na ovoj stranici objavljeni su na engleskom jeziku. Prevedene verzije rade se putem automatiziranog procesa poznatog kao neuronski prijevodi. Ako ste u nedoumici, uvijek pogledajte izvorni članak. Hvala na razumijevanju.

Willy Fautre
Willy Fautrehttps://www.hrwf.eu
Willy Fautré, bivši otpravnik misije u Kabinetu belgijskog Ministarstva obrazovanja iu belgijskom parlamentu. Direktor je Human Rights Without Frontiers (HRWF), nevladina organizacija sa sjedištem u Bruxellesu koju je osnovao u prosincu 1988. Njegova organizacija brani ljudska prava općenito s posebnim fokusom na etničke i vjerske manjine, slobodu izražavanja, prava žena i LGBT osoba. HRWF je neovisan o bilo kojem političkom pokretu i bilo kojoj religiji. Fautré je proveo misije za utvrđivanje činjenica o ljudskim pravima u više od 25 zemalja, uključujući i opasna područja poput Iraka, sandinističke Nikaragve ili teritorija pod kontrolom maoista u Nepalu. Predavač je na sveučilištima iz područja ljudskih prava. U sveučilišnim časopisima objavio je mnogo članaka o odnosima države i religija. Član je Press kluba u Bruxellesu. On je zagovornik ljudskih prava u UN-u, Europskom parlamentu i OESS-u.

Istraživači nevladine organizacije sa sjedištem u Bruxellesu Human Rights Without Frontiers (HRWF) upravo su otkrili pokušaj infiltracije proputinovskog ukrajinskog medijskog aktivista u Bruxelles-EU Bubble gdje planira širiti lažne informacije o ratu Rusije protiv Ukrajine i naštetiti imidžu Ukrajine. Njegovo ime je Nikolaj Moiseenko (Moysienko Mykola Viktorovich). 

Novinar je i direktor informativne agencije “Prvi kozački kanal” (PERVYJ KOZACKI KANAL) osnovan 2017. godine sa sjedištem u Kijevu. 

U svojstvu ravnatelja neizostavno je uključen u kazneni predmet br. 22023101110000608 od 21. srpnja 2023. godine protiv navedenog medija koji je osnovan u prosincu 2020. godine i koji je optužbom kvalificiran kao organizirana zločinačka skupina. U slučaju se kao partneri spominju i drugi novinari i mediji.  

Ciljevi “Prvog kozačkog kanala” bili su stvaranje, pohranjivanje i širenje informacija, vijesti i priopćenja za javnost; pružanje fotografija i drugih informativnih proizvoda medijima, javnim tijelima, kao i drugim pravnim i fizičkim osobama u Ukrajini i inozemstvu, putem distribucije putem novinske agencije. Bruxelles je bio i jest jedna od meta. 

Prema navodima tužiteljstva, “od veljače 2014. godine do danas, ruske javne organizacije i proruske pravoslavne udruge koje djeluju u Ukrajini, a financiraju ih nevladine organizacije Ruske Federacije, kao i vjerske zaklade u Ukrajini, provode aktivnosti s ciljem nanošenja štete državi sigurnost Ukrajine u informacijskoj sferi.”

Okružni sud Solomyanskyi u Kijevu bavi se slučajem koji je još u fazi pretkrivičnog postupka. Do današnjeg dana već je izdano 49 sudskih presuda, posljednja u koju je HRWF imao uvid dana Lipnja 6 2024

Optužbe 

Kazneni predmet uključuje optužbe za navodne aktivnosti

  • usmjereno protiv temelja nacionalne sigurnosti Ukrajine,
  • raspirivanje vjerskog neprijateljstva na temelju vjere u nadmoć ruskog naroda nad drugim narodima,
  • značilo uništiti ukrajinsku državu i sve njene atribute,
  • podržavajući Ukrajinsku pravoslavnu crkvu (UPC) „u zajedništvu s Ruskom pravoslavnom crkvom/ Moskovskom patrijaršijom“ (ROC/MP)) koja je blagoslovila oružanu agresiju Ruske Federacije na Ukrajinu.  
  • provodi u suradnji s državom agresorom i uz njezinu potporu,
  • veleizdaje, odnosno namjernog ugrožavanja suvereniteta, teritorijalne cjelovitosti i nepovredivosti, kao i informacijske sigurnosti Ukrajine, odnosno pružanjem pomoći stranoj državi u provođenju subverzivnih aktivnosti protiv Ukrajine u uvjetima izvanrednog stanja.

Protiv više osoba vodi se istraga “zbog diskreditacije Ukrajine, potkopavanja povjerenja u ukrajinsko domoljubno društvo i vraćanja Ukrajine u zonu vjerskog, kulturnog i političkog utjecaja Rusije”.

Prema sudskoj presudi od 6. lipnja 2024., "Prvi kozački kanal" koristio je službeno registrirane poslovne subjekte povezane s medijskom sferom. Za jednu od njih navodi se u optužbi da se "sustavno koristi za objavljivanje iskrivljenih informacija, a također se duplicira u drugim resursima pod kontrolom UOC i ROC, uključujući ruske federalne kanale". 

Prema stručnom mišljenju br. 23309/23-36/23310/23-61 Kijevskog znanstveno-istraživačkog instituta za forenzičku ekspertizu Ministarstva pravosuđa Ukrajine od 2. veljače 2024., informacije sadržane u publikacijama „Prvog kozačkog Channel” s ciljem “ponižavanja časti i dostojanstva svećenstva i vjernika Pravoslavne Crkve Ukrajine (PCU)”. Crkva je neovisna o Moskvi, uspostavljena je pod crkvenom jurisdikcijom Ekumenskog carigradskog patrijarhata 15. prosinca 2018. i dobila je autokefalnost 5. siječnja 2019. 

U stručnom se mišljenju također naglašava da je “Prvi kozački kanal” također usmjeren na “stvaranje neprijateljstva prema OCU i predstavnicima Ekumenske patrijaršije, kao i na pomoć Ruskoj Federaciji u subverzivnim aktivnostima protiv Ukrajine u informacijskoj i vjerskoj sferi”.  

Optužba također osuđuje sljedeće stavove: 

  • poricanje da je Rusija potkopala branu hidroelektrane Kahovka 
  • izjave u kojima se negira da je oružana agresija Rusije na Ukrajinu započela 2014. i predstavlja se kao domaći sukob 
  • opravdanje sveobuhvatne oružane agresije Rusije na Ukrajinu 2022. godine tvrdnjom da je uzrokovana nezakonitim radnjama određenih vjerskih osoba Pravoslavne crkve Ukrajine (PCU), neovisne o Moskvi. 

EU sankcije protiv propagandnih medija 

Kako bi se suprotstavio ruskoj propagandi, EU je suspendirao aktivnosti emitiranja i licence za nekoliko dezinformacijskih medija koje podržava Kremlj:  

  • Sputnik i podružnice uključujući Sputnik Arabic  
  • Russia Today i podružnice uključujući Russia Today engleski, Russia Today UK, Russia Today Njemačka, Russia Today Francuska, Russia Today španjolski, Russia Today arapski  
  • Rusija RTR / RTR Planeta  
  • Rusija 24 / Rusija 24  
  • Rossiya 1  
  • TV Centar International  
  • NTV/NTV Mir  
  • REN TV  
  • Prvi kanal  
  • Orijentalni pregled  
  • TV kanal Tsargrad  
  • Nova istočnjačka perspektiva  
  • Katehon  
  • Spas TV kanal  

Vidjeti Objašnjenje sankcija EU protiv Rusije  

Zaključak 

Potreban je oprez u EU mjehuru u Bruxellesu jer su brojni članovi Europskog parlamenta i njihovo osoblje nedavno optuženi za suučesništvo s Putinovim režimom i djelovanje kao agenti utjecaja. 

novinari, mediji a vjerske institucije drugi su kanali koje također zlorabi ruska propaganda. 

Dana 18. prosinca 2023. Vijeće Europske unije uvelo je restriktivne mjere TV kanalu Tsargrad (Carʹgrad TV) koji pripada i financira takozvani “pravoslavni oligarh” Konstantin Malofeev, kao dio 12. paket sankcija. Tom prilikom je SPAS TV kanal Ruske pravoslavne crkve također je stavljen pod sankcije EU. 

Ranije ove godine, Human Rights Without Frontiers identificirao je i moldavske novinare i moldavska medijska udruga narušavajući u Bruxellesu imidž sadašnje proeuropske predsjednice Moldavije Maie Sandu.  

- Oglašavanje -

Više od autora

- EKSKLUZIVNI SADRŽAJ -spot_img
- Oglašavanje -
- Oglašavanje -
- Oglašavanje -spot_img
- Oglašavanje -

Morate pročitati

Najnoviji članci

- Oglašavanje -