8.4 C
Brüsszel
Április 20, 2024
EurópaOroszország, egy ortodox oligarcha tévécsatornája EU-szankciók alatt

Oroszország, egy ortodox oligarcha tévécsatornája EU-szankciók alatt

Ievgeniia Gidulianova cikke Willy Fautréval együtt, eredetileg a BitterWinter.org adta ki --------------------------- Konsztantyin Malofejev Tsargrad tévéje orosz dezinformációt és a hírhedt Alekszandr Dvorkin kultuszellenes gyűlöletbeszédét terjesztette.

NYILATKOZAT: A cikkekben közölt információk és vélemények az azokat közölők sajátjai, és ez a saját felelősségük. Publikáció in The European Times nem jelenti automatikusan a nézet jóváhagyását, hanem a kifejezés jogát.

NYILATKOZAT FORDÍTÁSA: Ezen az oldalon minden cikk angol nyelven jelent meg. A lefordított verziók egy neurális fordításként ismert automatizált folyamaton keresztül készülnek. Ha kétségei vannak, mindig olvassa el az eredeti cikket. Köszönöm a megértésed.

Willy Fautre
Willy Fautrehttps://www.hrwf.eu
Willy Fautré, a belga oktatási minisztérium és a belga parlament korábbi megbízottja. Ő az igazgatója Human Rights Without Frontiers (HRWF), egy brüsszeli székhelyű civil szervezet, amelyet 1988 decemberében alapított. Szervezete általában véve védi az emberi jogokat, különös tekintettel az etnikai és vallási kisebbségekre, a szólásszabadságra, a nők jogaira és az LMBT-személyekre. A HRWF független minden politikai mozgalomtól és vallástól. Fautré több mint 25 országban végzett tényfeltáró missziót az emberi jogokkal kapcsolatban, köztük olyan veszélyes régiókban, mint Irakban, a szandinista Nicaraguában vagy Nepál maoista területein. Egyetemi oktató az emberi jogok témakörében. Számos cikke jelent meg egyetemi folyóiratokban az állam és a vallások kapcsolatáról. Tagja a brüsszeli sajtóklubnak. Az ENSZ, az Európai Parlament és az EBESZ emberi jogi szószólója.

Ievgeniia Gidulianova cikke Willy Fautréval együtt, eredetileg a BitterWinter.org adta ki --------------------------- Konsztantyin Malofejev Tsargrad tévéje orosz dezinformációt és a hírhedt Alekszandr Dvorkin kultuszellenes gyűlöletbeszédét terjesztette.

Az Európai Unió Tanácsa 18. december 2023-án korlátozó intézkedéseket vezetett be a Konsztantyin Malofejev úgynevezett „ortodox oligarchához” tartozó és általa finanszírozott Tsargrad TV-csatornával (Царьград ТВ) szemben. 12. szankciócsomag további csoportot céloz meg 61 magánszemély és 86 jogi személy Oroszországban felelős az Ukrajna területi integritását, szuverenitását és függetlenségét aláásó vagy veszélyeztető cselekményekért. Ebből az alkalomból a Az Orosz Ortodox Egyház SPAS TV-csatornája uniós szankciók alá is vonták.

Tsargrad TV-csatorna

A Tsargrad TV csatornát 2015-ben hozták létre. 2017 őszén Malofejev létrehozta a „Kétfejű Sast”, amelyet az „orosz történelmi felvilágosodás fejlődéséért felelős társaságként” definiált. 2017 végétől leállította a sugárzást, és teljesen online vált.

2020-ban a Tsargrad TV volt zárolt a YouTube-on a szankciós jogszabályok és a kereskedelmi szabályok megsértése miatt, amint arról beszámolt Ukrán Pravda. A tiltás előtt a Tsargrad TV-nek 1.06 millió előfizetője volt.

A Tsargrad TV konzervatív információs és elemző tévécsatornaként pozicionálja magát, amely az oroszországi és a világ eseményeit az orosz ortodox többség szemszögéből közvetíti az orosz bel- és külpolitika, geopolitika, nemzetközi kapcsolatok, kultúra, hagyományok, ill. vallás. Céljai között szerepel a monarchizmus és a forradalom előtti ortodox Oroszország történetének előmozdítása.

Malofejev „Oroszország Történelmi Fejlődését Elősegítő Társaság”-t az Egyesült Államok azzal gyanúsítja, hogy részt vett az Oroszország javára folytatott kémkedésben. A szervezet többek között „az Orosz Birodalom visszatérését történelmi határaihoz” támogatja.

A Tsargrad TV-csatorna is ismertté vált az Orosz Föderáció más vallásaival szembeni kemény, néha sértő kijelentéseiről, összhangban a nem ortodox vallások és tagjaik szabadságjogait korlátozó állami politikával.

Alexander Dvorkin gyűlöletbeszéde Jehova Tanúi ellen és Scientology a Tsargrad tévében

Kommentálva a Legfelsőbb Bíróságnak Jehova Tanúi tevékenységét Oroszországban 2017-ben felszámoló és betiltó határozatát, – írta a Tsargrad TV 19. július 2017-én: „Az orosz állam végre rájött, hogy nem csak az öngyilkos merényletek jelentenek veszélyt rá, hanem a kultuszok imatalálkozói is… A Jehova Tanúi kultusz Oroszországban végleg és visszavonhatatlanul betiltásra került… Mostantól Az eretnek tanítás csökevényes hívei többé nem ragaszkodnak párosával a járókelőkhöz, és nem kopogtatnak többemeletes házak lakásaiban, és megkérdezik a megdöbbent filiszteusokat, hogy tudnak-e Istenről.

templomával kapcsolatban Scientology bíróság által is felszámolt és Oroszországban betiltották, a Tsargrad tévécsatorna hívja totalitárius kultusz. 7. június 2017-én, egy nappal azután, hogy széles körű rendőri fellépést hajtott végre a templom ellen Scientology Szentpéterváron a Tsargrad széles körben megnyitotta mikrofonját és oszlopait Alekszandr Dvorkin előtt, aki a FECRIS nemzetközi kultuszellenes szervezet igazgatótanácsának tagja és sok éven át volt alelnöke, aki az ellenségeskedésről és gyűlöletről ismert. különösen a külföldi származású vallási kisebbségekkel szemben.

Ezután Dvorkint idézték: „Egyszer a Time Magazine nagy anyaggyűjteményt közölt erről Scientology, az általános cím alatt: „Scientology a kapzsiság és a hatalom kultusza.’ Nem is mondhatod jobban!” 

Dvorkin szerint Scientology totalitárius kultusz és veszélyt jelent az állambiztonságra, hiszen egyben egy nemzetközi hírszerző szolgálat is, amely mindenkiről információkat gyűjt: „Különösen céltudatosan, Scientologists információkat gyűjt a politikusokról, show-üzletemberekről, biztonsági erőkről és természetesen a kultusz ellenségeiről, akik ellen a legbecstelenebb, legpiszkosabb és gyakran bűnöző módszerekkel küzd. És céltudatosan gyűjtik a kompromittáló információkat. És a kultusz minden egyes tagjáról, rokonairól és szeretteiről, mindenkiről, akit megemlítenek, összegyűjtött összes információ a helyben marad. Scientology szervezet, és el is küldik a Scientology központja Los Angelesben. Minden alapvető eljárás Scientology, melynek során egy személyből információt nyernek ki – az úgynevezett auditálást – hang- és képanyagként rögzítik, gyakran magának a személynek a tudta nélkül. Emellett 1993 óta Scientology az Egyesült Államok külügyminisztériumának különleges pártfogását élvezte. Joggal feltételezhető, hogy az abban az évben megkötött támogatási szerződés tartalmazza a hozzájárulását Scientologists hogy az összegyűjtött információk egy részét átadja az Egyesült Államok hírszerző közösségének. "

Ezek a cárgrádi nyilatkozatok a templommal kapcsolatban Scientology és Jehova Tanúi teljes mértékben összhangban voltak a Kreml politikájával, és egybeestek azzal az idővel, amikor a Az FSZB tisztjei átkutatták a templom központi irodáját Scientology Oroszországban, és megvizsgálta a templomot Scientology a szentpétervári.

Az Egyesült Államok, Ausztrália, Kanada, az EU, Japán, Új-Zéland, az Egyesült Királyság és Ukrajna szankciói a Tsargrad TV és Malofejev ellen

A tévécsatorna 18. december 2023-i Európai Unió szankciós listájára való felvételének oka a Kreml-barát propaganda terjesztése, az ukrajnai orosz agressziós háború igazolása, valamint az orosz kormány finanszírozása volt.

Ukrajna Vallási Információs Szolgálata (Risu) azt is hangsúlyozza, hogy a szankciókat azért vezették be, mert Csargrád dezinformációt és orosz propagandát terjeszt az ukrajnai háborúról, támogatja a nacionalista narratívákat, igazolja az ukrán területek elfoglalását és az ukrán gyerekek Oroszországba vitelét, beleértve a további örökbefogadásukat is. Mint megjegyezték, a tévécsatorna anyagilag is támogatja az agressziót.

A Telegram csatorna szerint Keresztények a háború ellenKonsztantyin Malofejev segített az oroszbarát szeparatistáknak a donbászi háború kirobbantásában. Míg Malofejev összes ukrajnai kezdeményezése formálisan magánszervezet és finanszírozott volt, lehallgatták a közte és az ukrajnai helyszínen tartózkodó hadnagyai közötti telefonhívásokat, valamint feltörték az e-mail-levelezéseket, azt mutatták, hogy tevékenységét időnként szorosan összehangolta a Kremllel. a hatalmas ortodox Tyihon püspökön keresztül, akit Malofejev és Putyin (saját szavaikkal) „lelki tanácsadóként” osztanak meg.

Konsztantyin Malofejev 2014 vége óta áll amerikai szankciók alatt a kelet-ukrajnai események kapcsán. Kanada szankciós listáján is szerepel.

20. április 2022-án az Egyesült Államok új szankciócsomagot vezetett be Oroszország ellen, amely 29 magánszemélyt és 40 jogi személyt tartalmazott, köztük a Tsargrad tévécsatornát. Erről számolt be a US kincstár. A saját sajtóközlemény, az Egyesült Államok Pénzügyminisztériuma azt mondta: „Az oroszországi székhelyű Tsargrad OOO (Tsargrad) cég Malofejev [sic] széles körű rosszindulatú befolyási hálózatának sarokköve. Tsargrad a Kreml-barát propagandát és a dezinformációt terjeszti, amelyet a GoR felerősít. A Tsargrad közvetítő szervezetként szolgált az oroszbarát európai politikusok és a GoR tisztségviselői között, és nemrégiben ígéretet tett arra, hogy több mint 10 millió dollárt adományoz Oroszországnak Ukrajna elleni provokáció nélküli háborújának támogatására. 

Az amerikai hatóságok azzal is vádolták Konsztantyin Malofejevet, hogy megpróbálta kijátszani a szankciókat által Merrick Garland, az Egyesült Államok főügyésze egy 6. április 2022-i sajtótájékoztatón. Garland elmondta, hogy az Egyesült Államok Igazságügyi Minisztériuma „dollármilliókat” kobzott el egy Malofejevhez kapcsolódó számlán. Az amerikai főügyész szerint Malofejev olyan rendszert hozott létre, amely lehetővé tette, hogy az üzletember által irányított sajtóorgánumok Európában működjenek. A cárgrádi alapítót azzal is gyanúsítják, hogy finanszírozta azokat az oroszokat, akik hozzájárultak a Krím Ukrajnától való elválasztásához és Oroszország általi elcsatolásához.

2. szeptember 2022-án az ukrán miniszteri kabinet szankciókat fogadott el az orosz propaganda Tsargrad cégcsoport ellen. Ez volt által jelentett az ukrán reintegrációs minisztérium sajtószolgálata.

2023 februárjában Joe Biden elnök kormánya lefoglalta Konstantin Malofejev vagyonát.

4. február 2023-én Kanada külügyminisztériuma bejelentette új szankciók bevezetését Oroszországgal szemben, amelyek hatálya alá a Tsargrad orosz tévécsatorna dezinformáció és propaganda terjesztése miatt esett.

23. június 2023-án az Európai Unió jóváhagyta az Oroszország elleni 11. szankciócsomagot. Az Orosz Föderáció szisztematikus, a médiát manipuláló nemzetközi kampányának leállítását célzó szankciók közé tartozik, amelyek célja a szomszédos országok engedélyeinek destabilizációjának fokozása. felfüggesztették öt médiaforrás, köztük a Tsargrad orosz tévécsatorna sugárzásáért.

Az EU rámutatott, hogy ezek a médiumok az orosz vezetés folyamatos közvetlen vagy közvetett ellenőrzése alatt állnak, és a politikai pártokat célzó folyamatos propagandára használták őket, különösen a választások idején, az EU és a szomszédos országok civil társadalmának, menedékkérőknek, orosz etnikai kisebbségeknek. , a nemi kisebbségek és az EU demokratikus intézményeinek működése.

Az Alapjogi Charta szerint azonban a 11. szankciócsomag által bevezetett korlátozások nem akadályozták meg a Tsargrad tévécsatornát és alkalmazottait abban, hogy a műsorszórás kivételével az EU-ban végezzenek tevékenységet, például kutatásokat és interjúkat.

A 12. szankciócsomag megerősítette a korábban elrendelt korlátozásokat. A szankcionált személyek vagyonát befagyasztják, az uniós polgároknak és cégeknek pedig megtiltják, hogy pénzeszközöket biztosítsanak számukra.

Az EU külügyi és biztonságpolitikai főképviselőjeként, Josep Borrell az Orosz Föderációval szembeni új korlátozásokról: „Ebben a 12. csomagban új listák és gazdasági intézkedések erőteljes készletét javasoljuk, amelyek tovább gyengítik az orosz hadigépezetet. Üzenetünk világos, amint azt kijelentettem, amikor Kijevben a Külügyi Tanács informális ülésén elnököltem: kitartunk Ukrajna iránti elkötelezettségünk mellett, és támogatni fogjuk a szabadságért és szuverenitásért folytatott harcát.”

Az Egyesült Államokon, az EU-n és Ukrajnán kívül más országok – Ausztrália, Kanada, Japán, Új-Zéland és az Egyesült Királyság (UK) – szankciókat vezettek be a Tsargrad tévécsatornával és tulajdonosával, Konsztantyin Malofejev ortodox oligarchával szemben.

Ievgeniia Gidulianova cikke Willy Fautréval, eredetileg kiadó BitterWinter.org

- Reklám -

Még több a szerzőtől

- EXKLUZÍV TARTALOM -spot_img
- Reklám -
- Reklám -
- Reklám -spot_img
- Reklám -

Muszáj elolvasni

Legfrissebb cikkek

- Reklám -