21.2 C
Brüsszel
Vasárnap, július 14, 2024
A szerkesztő választásaÓvakodj a Putyin-párti újságírók beszivárgásától a Brüsszel-EU-buborékban 

Óvakodj a Putyin-párti újságírók beszivárgásától a Brüsszel-EU-buborékban 

NYILATKOZAT: A cikkekben közölt információk és vélemények az azokat közölők sajátjai, és ez a saját felelősségük. Publikáció in The European Times nem jelenti automatikusan a nézet jóváhagyását, hanem a kifejezés jogát.

NYILATKOZAT FORDÍTÁSA: Ezen az oldalon minden cikk angol nyelven jelent meg. A lefordított verziók egy neurális fordításként ismert automatizált folyamaton keresztül készülnek. Ha kétségei vannak, mindig olvassa el az eredeti cikket. Köszönöm a megértésed.

Willy Fautre
Willy Fautrehttps://www.hrwf.eu
Willy Fautré, a belga oktatási minisztérium és a belga parlament korábbi megbízottja. Ő az igazgatója Human Rights Without Frontiers (HRWF), egy brüsszeli székhelyű civil szervezet, amelyet 1988 decemberében alapított. Szervezete általában véve védi az emberi jogokat, különös tekintettel az etnikai és vallási kisebbségekre, a szólásszabadságra, a nők jogaira és az LMBT-személyekre. A HRWF független minden politikai mozgalomtól és vallástól. Fautré több mint 25 országban végzett tényfeltáró missziót az emberi jogokkal kapcsolatban, köztük olyan veszélyes régiókban, mint Irakban, a szandinista Nicaraguában vagy Nepál maoista területein. Egyetemi oktató az emberi jogok témakörében. Számos cikke jelent meg egyetemi folyóiratokban az állam és a vallások kapcsolatáról. Tagja a brüsszeli sajtóklubnak. Az ENSZ, az Európai Parlament és az EBESZ emberi jogi szószólója.

A brüsszeli székhelyű civil szervezet kutatói Human Rights Without Frontiers (HRWF) nemrég fedezte fel egy Putyin-barát ukrán médiaaktivista beszivárgási kísérletét a Brüsszel-EU-buborékban, ahol hamis információkat szeretne terjeszteni Oroszország Ukrajna elleni háborújáról, és rontani Ukrajnáról alkotott képet. A neve Nikolay Moiseenko (Moysienko Mikola Viktorovics). 

Újságíró és az információs ügynökség igazgatója.Első kozák csatorna” (ПЕРВЫЙ КОЗАЦКИЙ КАНАЛ) 2017-ben alakult, székhelye Kijevben van. 

Igazgatói minőségében elkerülhetetlenül érintett az említett sajtóorgánum ellen 22023101110000608 decemberében létrehozott, a vád szerint szervezett bűnözői csoportnak minősített 21 számú, 2023. július 2020-én kelt büntetőügyben. Az ügyben partnerként más újságírókat és sajtóorgánumokat is említenek.  

A „First Cossack Channel” célja az információk, hírek és sajtóközlemények létrehozása, tárolása és terjesztése volt; fényképek és egyéb információs termékek biztosítása a médiának, a hatóságoknak, valamint más jogi személyeknek és magánszemélyeknek Ukrajnában és külföldön, hírügynökségen keresztüli terjesztés útján. Brüsszel volt és az egyik célpont. 

Az ügyészség szerint, „2014 februárjától a mai napig az Ukrajnában működő, az Orosz Föderáció nem kormányzati szervezetei, valamint az ukrajnai vallási alapítványok által finanszírozott orosz közszervezetek és oroszbarát ortodox egyesületek olyan tevékenységet folytattak, amelynek célja az állam károsítása. Ukrajna biztonsága az információs szférában.”

A kijevi Szolomjanszkij Kerületi Bíróság foglalkozik az üggyel, amely még az előzetes vizsgálati szakaszban van. A mai napig 49 bírósági ítélet született, az utolsó, amelyhez a HRWF-nek hozzáférése volt. 6 június 2024

A vádak 

A büntetőeljárás állítólagos tevékenységekkel kapcsolatos vádakat tartalmaz

  • Ukrajna nemzetbiztonságának alapjai ellen irányul,
  • vallási ellenségeskedés szítása az orosz nemzet más nemzetekkel szembeni felsőbbrendűségébe vetett hit alapján,
  • az ukrán állam és annak minden attribútuma elpusztítása volt,
  • az Ukrán Ortodox Egyház (UOC) támogatása „közösségben az Orosz Ortodox Egyházzal/Moszkvai Patriarchátussal” (ROC/MP)), amely megáldotta az Orosz Föderáció Ukrajna elleni fegyveres agresszióját.  
  • az agresszor állammal együttműködve és azt támogatva,
  • hazaárulás, azaz Ukrajna szuverenitásának, területi integritásának és sérthetetlenségének, valamint információbiztonságának szándékos veszélyeztetése, mégpedig azáltal, hogy segítséget nyújt egy külföldi államnak Ukrajna elleni hadiállapot szerinti felforgató tevékenységhez.

Számos személy ellen folyik vizsgálat Ukrajna lejáratása, az ukrán hazafias társadalomba vetett bizalom aláásása, valamint Ukrajna visszahelyezése Oroszország vallási, kulturális és politikai befolyásának övezetébe.

A 6. június 2024-i bírósági ítélet szerint a „First Cossack Channel” a médiaszférához kapcsolódó, hivatalosan bejegyzett gazdasági társaságokat vett igénybe. Az egyiket a vád szerint „szisztematikusan felhasználják torz információk közzétételére, és más forrásokban is, amelyeket az UOC és a ROC ellenőrzött, beleértve az orosz szövetségi csatornákat is”. 

Az Ukrán Igazságügyi Minisztérium Kijevi Igazságügyi Szakértői Tudományos Kutatóintézetének 23309/23-36/23310/23-61 számú szakértői véleménye szerint 2. február 2024-án az „Első kozák” kiadványaiban található információk csatorna” célja, hogy „megalázza az Ukrajnai Ortodox Egyház (OCU) papsága és hívei becsületét és méltóságát”. Az Egyház Moszkvától független, a Konstantinápolyi Ökumenikus Patriarchátus egyházi fennhatósága alatt jött létre 15. december 2018-én, és 5. január 2019-én kapott autokefáliát. 

A szakértői vélemény azt is hangsúlyozta, hogy az „Első kozák csatorna” célja az is, hogy „ellenségességet keltsen az OCU-val és az Ökumenikus Patriarchátus képviselőivel szemben, valamint segítse az Orosz Föderációt az Ukrajna elleni felforgató tevékenységekben információs és vallási téren”.  

A vád a következő álláspontokat is elítéli: 

  • tagadják, hogy Oroszország aláásta volna a kahovkai vízerőmű gátját 
  • nyilatkozatok, amelyek tagadják, hogy Oroszország fegyveres agressziója Ukrajna ellen 2014-ben kezdődött, és belpolitikai konfliktusként mutatják be 
  • Oroszország 2022-es Ukrajna elleni teljes körű fegyveres agressziójának igazolása azzal, hogy azt a Moszkvától független Ukrajnai Ortodox Egyház (OCU) egyes vallási szereplőinek jogellenes cselekedetei okozták. 

Uniós szankciók a propagandamédiával szemben 

Az orosz propaganda ellensúlyozására az EU felfüggesztette több, a Kreml által támogatott dezinformációs csatorna műsorszórási tevékenységét és engedélyét:  

  • A Sputnik és leányvállalatai, köztük a Sputnik Arabic  
  • Russia Today és leányvállalatai, köztük a Russia Today angol, Russia Today Egyesült Királyság, Russia Today Németország, Russia Today Franciaország, Russia Today Spanyol, Russia Today Arab  
  • Rossiya RTR / RTR Planeta  
  • Rossija 24 / Oroszország 24  
  • Rossiya 1  
  • TV Center International  
  • NTV/NTV Mir  
  • REN TV  
  • Pervyi Kanal  
  • Keleti Szemle  
  • Tsargrad TV-csatorna  
  • Új keleti kilátások  
  • Katehon  
  • Spas TV csatorna  

Lát Az EU Oroszországgal szembeni szankcióinak magyarázata  

Következtetés 

Éberségre van szükség a brüsszeli EU-buborékban, mivel az Európai Parlament számos képviselőjét és munkatársaikat a közelmúltban azzal vádolták meg, hogy bűnrészességgel vesznek részt Putyin rezsimjében, és befolyási ügynökként léptek fel. 

Újságírók, médiaalkalmazások és a vallási intézmények más csatornák, amelyeket az orosz propaganda is visszaél. 

Az Európai Unió Tanácsa 18. december 2023-án korlátozó intézkedéseket vezetett be a Konsztantyin Malofejev úgynevezett „ortodox oligarchához” tartozó és általa finanszírozott Tsargrad TV-csatornával (Царьград ТВ) szemben. 12. szankciócsomag. Ebből az alkalomból a Az Orosz Ortodox Egyház SPAS TV-csatornája uniós szankciók alá is vonták. 

Korábban ebben az évben, Human Rights Without Frontiers moldovai újságírókat is azonosított és egy moldovai médiaszövetség rontja a jelenlegi EU-párti moldovai elnök, Maia Sandu imázsát Brüsszelben.  

- Reklám -

Még több a szerzőtől

- EXKLUZÍV TARTALOM -spot_img
- Reklám -
- Reklám -
- Reklám -spot_img
- Reklám -

Muszáj elolvasni

Legfrissebb cikkek

- Reklám -